Farid Kamil Bakal Didakwa Lagi


SHAH ALAM: Pelakon dan pengarah, Datuk Farid Kamil bakal didakwa atas kesalahan memberi bukti palsu.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat berkata, aktor berusia 37 tahun itu akan didakwa di Mahkamah Majistret Petaling Jaya pada Jumaat (9 Mac).

"Dia (Farid) dijangka didakwa mengikut Seksyen 192 Kanun Keseksaan.
"Kami telah memulakan siasatan berhubung laporan polis kedua yang dibuatnya dan menamakan tiga invididu dalam laporan tersebut.

"Kenyataan mereka bercanggah dengan apa yang dia dakwa," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Selangor pada Khamis.
Sebelum ini Farid mengaku tidak bersalah atas satu pertuduhan iaitu memasukkan dadah jenis THC (Tetra Hydrocannibol) iaitu dalam kumpulan ganja ke dalam badan, pada 11 Januari lalu.
Pelakon filem Pinjamkan Hatiku itu didakwa melakukan perbuatan tersebut di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya kira-kira pukul 4.30 petang, 11 Januari 2018.
Farid turut mengaku tidak bersalah atas empat pertuduhan termasuk menampar seorang anggota polis trafik di Balai Polis Kota Damansara pada 11 Januari lalu dan dibebaskan dengan ikat jamin pada 16 Januari lalu.
Sebutan kes itu disambung pada 7 Mei depan.

No comments:

Post a Comment

Labels

Adbox

@templatesyard