Intan: Saya banyak berhutang sebab Beego


INTAN dan Beego semasa hadir di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Isteri pelakon dan penyanyi Beego mendakwa di Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam bahawa perkahwinannya dengan artis berkenaan bukan sahaja menyebabkan dia berhutang dengan bank sebanyak RM30,000 malah duit simpanannya sebanyak RM61,000 juga telah habis digunakan.

Intan Shahira Mohd. Shahru, 27, turut mendakwa dia bakal menanggung risiko kemungkinan sukar untuk mendapatkan zuriat pada masa akan datang setelah mendapatkan suntikan pencegahan kehamilan sehari sebelum hari pernikahannya kerana enggan mengandungkan zuriat bakal suaminya itu.

Pakar perunding sumber manusia di sebuah syarikat itu sedang memberi keterangan di hadapan Hakim Syarie Mohd. Yunus Mohamad Zin selaku pihak plaintif bagi menuntut fasakh terhadap defendan iaitu Beego atau nama sebenarnya Mohd. Aszerul Nizam Abdullah, 28.

Dia yang disoal oleh peguam syarie Marlina Amir Hamzah memberitahu, salah satu alasan dia bertindak menuntut cerai kerana defendan baginya seorang yang tidak bertanggungjawab selain panas baran dan suka mengongkong.

Malah sebelum kahwin, Intan berkata, dia pernah berhasrat untuk membatalkan perkahwinannya disebabkan Beego menolaknya dari atas katil kerana tidak mahu menemaninya ke bank.

Menjelaskan lebih lanjut, Intan berkata, untuk belanja hantaran perkahwinan, dia telah membuat pinjaman bank sebanyak RM20,000 di HSBC manakala tambahan pinjaman RM10,000 dibuat di bank RHB sebagai belanja majlis perkahwinan suaminya di Johor Bahru.

"Saya membuat pinjaman atas nama saya kerana suami tidak boleh membuat pinjaman dan disebabkan itu, saya perlu membayar kepada bank termasuk faedah selama tujuh tahun sebanyak RM74,000," katanya yang hadir ke mahkamah ditemani keluarga.

Intan juga mendakwa mengeluarkan wang bonus RM40,000 bagi menanggung majlis perkahwinan di Palace Of Golden Horses, RM11,000 dalam Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) untuk membeli barang-barang hantaran kedua-dua belah pihak serta tambahan RM10,000 dalam Amanah Saham Bumiputra (ASB)," katanya lagi.

Ditanya adakah dia pernah memberitahu Beego mengenai hasrat untuk tidak meneruskan perkahwinan tersebut, Intan menjawab "Ya, saya beritahu saya takut untuk berkahwin tetapi defendan cakap dia akan berubah."

Bagaimanapun, tambah Intan, dia tidak mempercayai cakap defendan dan telah memberitahu bapanya perkara yang sama, namun bapanya memberitahu dia mungkin berdarah gemuruh tambahan lagi majlis pernikahan semakin hampir serta tidak mahu memalukan keluarga kedua-dua belah pihak.

Jelas Intan, dia meneruskan perkahwinan demi kehendak bapanya tetapi pada masa sama, sehari sebelum nikah, dia telah pergi ke klinik di Bandar Baru Uda bersama seorang sepupu untuk mendapatkan suntikan pencegah hamil dengan kerelaan hatinya.

"Kesan suntikan tersebut, kedatangan haid saya tidak stabil selain mengalami sakit perut selama empat bulan malah diberitahu doktor kemungkinan sukar untuk mendapatkan zuriat pada masa akan datang," beritahu Intan yang mempunyai pendapatan RM9,000 sebulan.

Dalam keterangan lain, Intan yang menetap bersama ibunya di sebuah kondominium memberitahu defendan juga tinggal bersama mereka selepas bertunang pada 7 Julai 2007 kerana bekas penyanyi kumpulan Phyne Ballerz itu mempunyai penggambaran berdekatan kawasan kediamannya.

Perbicaraan bersambung 3 Jun depan.

No comments:

Post a Comment

Labels

Adbox

@templatesyard