Lan Kristal Tidak Kongkong Kehendak Anak

Lan dan isterinya bahagia di samping dua anak-anak mereka. Foto NORAFIFI EHSAN
KUALA LUMPUR: Walaupun berjiwa rock, vokalis kumpulan Kristal, Lan, tidak pernah berasa kekok mahupun sukar dalam menguruskan dua anaknya iaitu Nur Amna Qaleesya, 2, dan Nur Amna Qeesyara, berusia tiga bulan.
Lan atau nama sebenarnya Razlan Mohamed Yosof berkata, hampir 70 peratus daripada masanya akan dihabiskan dengan kedua-dua anaknya itu, malah dia akan membawa mereka ke mana-mana sahaja walaupun sibuk memenuhi undangan nyanyian.
"Menjaga budak-budak bukanlah satu masalah buat saya. Malah anak-anak sentiasa mengikut saya ke mana-mana saja saya pergi termasuklah ke tempat Kristal mengadakan persembahan pentas.
"Seronok sebenarnya apabila dapat bersama-sama mereka. Saya mahu menyuntik semangat kekeluargaan dalam diri anak-anak, barulah ikatan bukan sahaja antara ibu bapa dan anak, tetapi dengan saudara mara lain akan lebih kuat," katanya.
Lan ditemui pada majlis rumah terbuka yang dilakukan bersama upacara cukur jambul Qeesyara dan sambutan ulang tahun Qaleesya yang ke-2 di Akademi perubatan, di sini, Ahad.
Tambah Lan, kehadiran kedua-dua anak itu dalam rumah tangganya bersama isteri, Nur Sheila Hassim juga telah membuatkan kehidupan mereka lebih bahagia daripada biasa.
Sementara itu, ditanya adakah Lan akan melarang anak-anaknya menceburi bidang muzik pada masa hadapan, dia tidak akan menghalang keinginan yang mahu dilakukan mereka apabila besar nanti.
"Minat orang, kita tak boleh nak halang. Begitu juga dengan anak-anak. Dan kalau nak risau tentang perkara negatif dalam industri hiburan, rasanya, mana-mana profesion sekalipun, ada negatifnya juga.
"Yang penting, mereka mesti dibimbing supaya tidak tersasar daripada kerja yang dilakukan. Saya tak mahu kongkong anak-anak.
"Setakat ini, saya lihat, Qaleesya mempunyai minat yang mendalam dalam nyanyian, tapi tak tahulah besar nanti, apa minat dia pula," ujarnya.
Dalam perkembangan lain Lan bersama kumpulannya, Kristal baru sahaja muncul dengan album saduran terbaru iaitu Jom Agogo yang telah pun dipasarkan pada dua bulan lalu.
Mereka juga sedang merancang untuk menghasilkan sebuah album yang menampilkan lagu-lagu baru pula dalam masa terdekat ini.
- ---

No comments:

Post a Comment

Labels

Adbox

@templatesyard