Zaquan, Ayu Ingin Berdamai Dengan Rita


Kisah yang melanda tiga orang insan bernama Zaquan Adha, Ayu Raudhah dan Rita Rudaini seolah-olah tiada penghujungnya.
Ada saja perkara berbangikit yang berlaku diantara mereka bertiga ini terutamanya hal yang membabitkan rumah tangga dan keluarga.
Sepatutnya hal begini tidak boleh diketahui umum kerana ia bakal mengaibkan nama baik sendiri, tetapi sebaliknya pula berlaku diantara mereka.
Namun, semalam menerusi Pancaindera, Zaquan dan Ayu melahirkan rasa ingin berbaik dengan kakak iparnya itu.
Selaku peminat, ia adalah berita yang paling menggembirakan. Iya lah buat apa nak bermasam muka lama-lama. Menambah dosa adalah.
Perkara pertama yang akan Ayu cuba elakkan adalah daripada memberi kenyataan kepada pihak media. Dia mempunyai alasan yang tersendiri mengapa dia berbuat demikian.
Ayu berkata, selepas ini dia tidak akan membuat mana-mana kenyataan kepada pihak media kerana kadang-kala apa yang cuba disampaikannya tidak sama dengan cara penulisan seseorang wartawan itu.
“Saya tak nak bagi kenyataan lagi lepas ini sebab kadangkala apa yang saya cakap itu tak sama apa yang ditulis di akhbar. Jadi maksud sebenar yang nak saya sampaikan itu tak tercapai.
“Contohnya, dalam satu ayat itu ditulis ada perkataan yang berpotensi nak provokasi pihak sana. Hah, itu yang cetuskan masalah sebab boleh tambah keruh keadaan.
“Jadi, bila dah diterbitkan, pihak sana pula terasa. Kemudian dia buat kenyataan balas. Tak kiralah sama ada di Twitter atau medium mana pun. Kalau macam itu, bila boleh selesai masalah.,” kata Ayu yang dipetik melalu Pancaindera,.
Sementara itu, menurut Zaquan pula, prinsipnya cukup mudah. Dia tidak suka orang pijak nama baik keluarganya.
“Jadi dalam masalah macam ini, berdamai adalah jawapannya. Jujurnya, saya dah letih bila orang cemuh bila isu ini dibangkitkan.
“Ikhlas dari lubuk hati, saya teringin nak berkenalan lebih rapat dengan kakak ipar saya itu. Saya juga nak tengok kami sekeluarga duduk satu meja, berborak, bergurau. Itulah impian saya,” katanya.
Baguslah jika begitu. Kalau salah seorang tak mengalah dan asyik nak menang saja sampai bila pun perkara itu tidak selesai.
- ---

No comments:

Post a Comment

Labels

Adbox

@templatesyard