Ezani
KOTA BHARU - Pelakon Mohd Zani @ Mohd Zohiri Mohd Nizariff, 38, atau Ezani membuat laporan polis semalam, berhubung tindakan dua lelaki tidak dikenali dikhuatiri mempergunakan namanya untuk tujuan jenayah di Balai Polis Badang, di sini, semalam.

Ia berikutan insiden pada jam 8.45 malam kelmarin, apabila dua wanita dalam produksi drama didatangi dua lelaki tersebut menggunakan nama Ezani untuk memperdaya wanita-wanita itu supaya ikut masuk ke dalam sebuah kereta.

Ezani berkata, ketika itu dia dan beberapa produksi drama sudah berada di tempat penggambaran di Pantai Mek Mas, Badang, di sini, namun dua wanita iaitu seorang pengurus produksi berusia 41 tahun dan juru mekap berusia 28 tahun masih di rumah tumpangan menunggu giliran untuk diambil ke tempat penggambaran.

“Semasa mereka sedang duduk menunggu di perhentian bas di depan kawasan itu, mereka dihampiri kereta Produa Viva dinaiki dua lelaki mengajak mereka masuk ke dalam kereta dengan memberitahu Ezani sedang tunggu di KB Mall.


“Dua wanita itu menolak pelawaan tersebut selepas menghubungi saya dan saya memberitahu saya berada di lokasi menyebabkan kedua-dua lelaki itu lalu marah dan memaki hamun, sebelum meninggalkan mereka,” katanya selepas membut laporan polis.

Ezani berkata, laporan polis dibuat kerana bimbang perkara sama berulang dan berlaku kejadian tidak diingini kepada dia dan rakan-rakan produksi sepanjang penggambaran di negeri ini.

“Saya tidak tahu mengapa nama saya pula dikaitkan, sedangkan saya datang ke sini hanya semata-mata untuk bekerja.

“Lagipun saya sedar semasa berada di sini, ada orang memerhati dan khuatir ada pihak cuba mempergunakan nama saya untuk memperdaya orang lain,” katanya lagi.

Ezani berada di Kelantan sejak awal bulan ini bagi menjalani penggambaran drama 13 episod bertajuk Sesuci Syahadah terbitan Zamriez Golden Production untuk tayangan RTM bulan Julai ini.