Raja Azmi Mahu Jaga Solat

Raja Azmi
PETALING JAYA: Penerbit filem Raja Azmi Raja Sulaiman berkata status janda yang digalasnya sejak petang Rabu lalu membuatkan dia bertekad untuk mendekatkan diri kepada Allah.
Raja Azmi,53, yang bercerai atas persefahaman dengan bekas jaguh badminton negara Jalani Sidek,49, berkata, dia mahu mempertingkatkan amalan solat yang tidak pernah lengkap dilakukannya sebelum ini.
"Selepas bangun untuk menunaikan solat Subuh pagi tadi (Khamis), hati saya nekad untuk memperbaiki kelalaian saya dalam aspek beribadah.
"Sebelum ini solat saya tidak pernah lengkap lima waktu, kini saya berazam untuk menjaga solat. Itu adalah matlamat saya sekarang dan semoga Allah menetapkan iman saya," katanya ketika dihubungi pada Khamis.
Ditanya mengenai sebarang perubahan yang dialaminya selepas 24 jam bergelar janda, Raja Azmi berkata, dia berasa semakin lega dan tenang.
"Alhamdulillah saya berasa lega dan tenang apabila perceraian ini menjadi kenyataan. Malah, saya tidak berasa janggal pun kerana ia perkara yang sudah lama saya nantikan.
Jalani Sidek
"Saya reda menerima hukuman atas kecuaian saya dan hanya Jalani dan Allah sahaja yang layak menghukum kesilapan itu. Tiada orang lain yang patut dipersalahkan selain diri saya sendiri," kongsinya.
Beralih kepada pertanyaan mengenai tempat tinggalnya selepas perceraian itu, Raja Azmi berkata dia akan terus menetap di rumah keluarga mereka di Ukay Perdana bersama anak-anaknya.
"Selepas berbincang mengenai tempat tinggal kami pada semalam (Rabu), Jalani menyuruh saya terus tinggal di rumah kami bersama anak-anak. Dia yang akan keluar dan tinggal di tempat lain," ujarnya.
Raja Azmi dan Jalani bercerai talak satu di hadapan Hakim Syarie, Shaiful Azli Jamaludin pada pukul 3.25 petang Rabu di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, Keramat dekat sini.
Pasangan itu mengambil keputusan tersebut atas alasan tidak lagi wujud kasih sayang dan persefahaman selain berhadapan dengan konflik rumah tangga yang berpanjangan selama ini.
Hasil perkahwinan selama 28 tahun, mereka dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Puteri Suraya, 27, Puteri Suaida, 23, dan Megat Deli, 18.
Mereka juga memiliki seorang cucu berusia setahun iaitu Muhammad Akid Mohd Shadan, anak kepada Puteri Suraya dan pengarah filem, Mohd Shadan Hashim.

- ---

No comments:

Post a Comment

Labels

Adbox

@templatesyard