Tinggal anak demi karier
Bienda
 
MESKIPUN baru sahaja melahirkan anak pertamanya, Lavienda Namiraz, empat bulan lalu, namun penyanyi dan pelakon, Bienda, 27, tetap aktif dalam bidang bidang seni.

Menurut ibu muda ini, dia bersyukur masih diterima dalam industri sehingga kini.

"Saya masih menerima pelbagai tawaran untuk berlakon. Jujur saya akui, bidang ini adalah sumber rezeki saya, jadi saya perlu memberi tumpuan padanya. Pun begitu, keluarga tidak pernah saya abaikan.

"Bagi saya karier dan keluarga sama penting, namun saya tetap memberi keutamaan kepada keluarga," katanya.

Jelas Bienda, sejak habis pantang lagi, dia sudah kembali berlakon.

"Tak ada masalah untuk saya kembali berlakon, walaupun anak saya masih kecil.

Malah saya juga tak ada sebarang masalah untuk membahagikan masa bersama keluarga.

"Lagi pun, suami, emak dan emak mertua faham dengan kesibukan saya dan turut membantu menjaga Lavienda.

"Apa pun saya akan cuba untuk memberikan yang terbaik antara karier dan keluarga," katanya.

Kongsi pengalaman

Ditanya pengalamannya bergelar ibu sepanjang empat bulan ini, jelas Bienda, dia bersyukur kerana kehadiran Lavienda memberikan makna yang besar kepada perkahwinannya.

"Alhamdulillah, Lavienda telah mengisi ruang dalam rumah tangga kami, seronok rasanya dapat melayan kerenah anak.

"Biasanya, bila saya sibuk, selepas habis kerja, saya akan segera pulang dan berjumpanya, "ujarnya mesra.

Dalam perkembangan lain, Bienda juga bakal memulakan penggambaran drama bersiri 26 episod yang berjudul Sebumbung.

Pada masa yang sama dia juga akan berangkat ke Perth, Australia, September ini, bagi menjalani penggambaran drama itu di sana.