Filem Berani Punya Budak

FILEM BERANI PUNYA BUDAK
Tarikh Tayangan : 26 April 2012
Pengarah : Afdlin Shauki
Penulis skrip : Afdlin Shauki & Nat Nualpant
Penerbit Eksekutif : Dato’ Ismail Abdur Rahman & Afdlin Shauki
Penerbit : Noradyman Sulaiman
Terbitan : Vision Works & Ismail Holdings
Klasifikasi : 18
Promosi & Pengedaran : Alternate Pictures

Poster Berani Punya Budak (resize)

Sinopsis BERANI PUNYA BUDAK
Shuhaimi Abdullah/Tong dan adik iparnya, Pairot baru sahaja tiba di lapangan terbang, namun ditangkap oleh pihak Interpol dan disoal siasat kerana disyaki terlibat dengan kegiatan gangster Thailand. Di sini, Shuhaimi menceritakan mengenai kehidupan abang iparnya.
Pairot baru sahaja keluar dari penjara dan menjalani kehidupan yang biasa dengan menguruskan perniagaan restoran bersama dengan iparnya Tong. Suatu hari Pairot telah menerima satu panggilan untuk melaksanakan satu tugasan terakhir iaitu, mencuri data peribadi pelanggan daripada syarikat kad kredit.
Pairot telah dipaksa untuk melakukan kerja tersebut setelah pemanggil menculik Tong dan mengugut untuk membunuh dia sekiranya kerja itu gagal. Pairot terpaksa melaksanakan tugas tersebut dan berjaya melepaskan Tong. Namun demikian, perkara tersebut menjadi huru-hara apabila Pairot telah dikenalpasti sebagai penjenayah dan diburu oleh pihak polis serta Metropolitan Mafia yang mana bertindak untuk untuk membunuh Pairot dan Tong.
Kedua-dua mereka berjaya melepaskan diri dan bercadang untuk berjumpa dengan timbalan presiden syarikat kad kredit untuk memaklumkan bahawa Pairot tidak bertindak atas kehendak sendiri. Walau bagaimanapun, mereka semakin terperangkap di dalam situasi ini dan ia melibatkan konspirasi yang telah dirancang lebih awal dan bukan oleh orang yang mereka sangkakan.-
Adakah mereka dapat menegakkan keadilan untuk mereka sendiri?

Para Pelakon:
Tong  - Afdlin Shauki
B – Mike B.
Lita – Supaksorn Chaimongkol
Detektif Azman – Adlin Aman Ramlie
Detektif Azlan – Johan Raja Lawak
John – Awie
Adik John – Nabil Ahmad
Meaw – Sharifah Sofia
Informer – Riezman Khuzaimi

- ---

No comments:

Post a Comment

Labels

Adbox

@templatesyard