Majlis hari jadi Rita Rudaini ditaja Datuk R?


Ketika sedang berdepan dengan kemelut rumah tangga yang mencengkam, dramatis, Rita Rudaini Mokhtar yang berusia 36 tahun ini dikejutkan pula dengan gosip kononnya majlis hari jadinya pada 11 April lalu, ditaja seorang Datuk yang dikenali dengan panggilan Datuk R. 

Majlis sambutan hari jadi Rita di buat di sebuah hotel mewah di Kuala Lumpur yang dikatakan diuruskan oleh rakan Rita. Namun menurut satu sumber yang terlibat dalam majlis sambutan itu memberitahu bahawa segala perbelanjaan majlis tersebut ditaja seorang VIP, iaitu Datuk R. 

Datuk R juga dikatakan merupakan pencetus idea kek yang unik pada majlis tersebut dimana khabarnya kek tersebut bernilai hampir RM1, 000. 

Ibu kepada dua cahaya mata itu ketika dihubungi nyata kecewa dengan dakwaan yang disiarkan beberapa portal hiburan tempatan. Rita yakin, dakwaan tersebut sengaja disebarkan bertujuan untuk merosakkan reputasinya. 

"Saya sedih kerana dakwaan itu sangat melampau. Sedangkan majlis yang saya buat itu dengan tujuan baik. Meraikan keluarga dan rakan yang selama ini banyak membantu saya membina karier sebagai pelakon."
"Mengapa sekarang baru timbul cerita saya ditaja Datuk yang saya sendiri tidak kenal siapa dimaksudkan kalau tidak tujuannya mahu mempengaruhi umum membabitkan kes perceraian bakal berlangsung?" 

"Taktik seperti itu sangat hina dan menjijikkan. Tidak perlu hendak memburukkan saya dengan cerita bukan-bukan. Saya tidak pernah hadap duit orang sebab saya boleh cari duit sendiri. Selama ini saya menanggung hidup dengan hasil titik peluh sendiri, termasuk menyara keluarga dan anak," katanya kepada Harian Metro.
Tambah Rita, mengapa ketika dia memandu kereta mewah tiada siapa sebut dirinya ditaja Datuk. Adakah kerana sebelum ini dia berstatus isteri orang. Walaupun permohonan cerai sudah difailkan, Rita menjelaskan bahawa dia tidak sesekali akan melakukan perkara yang boleh menjejaskan maruah diri, keluarga dan agama. 

Jelasnya lagi, segala perbelanjaan majlis tersebut adalah daripada simpanannya sendiri hasil titik peluhnya sepanjang hampir 15 tahun berada dalam industri hiburan. Majlis ini dibuat bagi menghargai orang-orang yang banyak menyokongnya selama ini. 

"Disebabkan sibuk di lokasi, saya meminta bantuan Diana dan Linda Rafar untuk mengaturkan majlis. Pada majlis itu juga, kebetulan suami Diana, Zamarul Hisham kini giat dengan perniagaan coklat dan mereka berbesar hati menaja buah tangan buat tetamu dengan memberikan coklat." 

Sementara itu, ketika ditanya adakah dengan gosip ini akan mempengaruhi keputusan perbicaraan kes perceraiannya tidak lama lagi, Rita enggan mengulas. 

"Saya serahkan segala-galanya kepada peguam dan mereka lebih tahu apa hendak dilakukan. Pada saya, cukup jika orang terdekat tahu apa sebenarnya berlaku." 

"Saya juga berharap tiada pihak cuba mencampuri urusan perceraian yang bakal berlangsung dan bertindak ibarat lebih sudu daripada kuah sehingga mengganggu dan mempengaruhi perjalanan perbicaraan," katanya.

- ---

No comments:

Post a Comment

Labels

Adbox

@templatesyard